Çalışma kartı nedir?
Çalışma İzni Belgesi Resimleri Çalışma izni, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından verilen ve yabancılara geçerlilik süresi içerisinde Türkiye’de çalışma ve ikamet hakkı veren resmi bir izindir.
Çalışma belgesi ne işe yarar?
İşe giriş belgesi, çalışanın yaptığı işin niteliği ve süresi ile talep edilmesi halinde çalışanın performansı ve davranışları hakkında bilgi içeren bir belgedir1. İşe giriş belgesini, iş ilişkisinin bir tür kopyası olarak tanımlamak da mümkündür2. 4857 Sayılı İş Kanunu (İş Hukuku)
Çalışma belgesi yoksa ne olur?
4857 sayılı İş Kanunu’nun 99. maddesine göre; 2018 yılı için, işten ayrılan işçiye işe giriş bildirgesi verilmemesi veya belgeye gerçeğe aykırı bilgi yazılması halinde, her işçiye 167 TL idari para cezası verileceği bildirildi.
Çalışma belgesi kaç gün geçerli?
– Sosyal Güvenlik Kurumu’na göre düzenlenen çalışma belgelerinin geçerlilik süresi, düzenlendiği tarihten itibaren 90 gündür.
Çalışma kartı nereden alınır?
Başvuru, işveren veya bağımsız çalışacak yabancı tarafından e-devlet kapısı (www..tr veya online) üzerinden yapılır. Serbest bölgede çalışmak üzere çalışma izni başvurusu ve süre uzatma başvurusu Ticaret Bakanlığına yapılır.
Çalışma izni kartı nereden alınır?
Dış temsilciliğimize giderek Türkiye’deki işverenine oradan alacağı 16 haneli referans numarasını bildirerek çalışma vizesi başvurusunda bulunmalı, işvereni de bu referans numarasını kullanarak Bakanlığımıza online olarak çalışma izni başvurusunda bulunmalıdır.
Çalışma belgesi kimden alınır?
İşgücünden ayrıldıktan sonra, çalışan eski işvereniyle iletişime geçebilir ve bir çalışma belgesi talep edebilir. Bu talebi yapmak için belirlenmiş bir zaman dilimi yoktur. Çalışan, iş ilişkisinden ayrıldıktan hemen sonra veya bir yıl sonra işvereninden bir çalışma belgesi talep edebilir.
Çalışma belgesi olmazsa ne olur?
İşten ayrılan işçiye çalışma belgesi verilmemesi veya belgede yanlış bilgi bulunması halinde, İş Kanunu’nun 99/1-d maddesi uyarınca adına çalışma belgesi verilmemesi nedeniyle idari para cezası uygulanır. 2024 yılında geçerli olan idari para cezası miktarı 1.402 TL’dir.
İşten ayrılan çalışanın içeride kalan maaşı ne zaman ödenir?
Yasa, işten çıkarılan çalışanın maaşının ve diğer haklarının işten çıkarılma gününden itibaren 10 iş günü içinde tam olarak ödenmesini gerektirir. Yazılı bildirim: İşvereniniz işten çıkarılmanızı yazılı olarak size bildirmelidir. Ayrılma nedeni: İşveren, ayrılma nedeninizi açıkça belirtmek zorundadır.
Çalışma belgesi vermeyen işveren nereye şikayet edilir?
Çalışanlar, işverenleri adına ALO 170 ve www..tr internet sitesi aracılığıyla Çalışma Bakanlığı’na şikâyet/bildirimlerini iletmektedirler.
E-devletten çalışma belgesi nasıl alınır?
Bunu yapmak için önce sisteme giriş yapın. Daha sonra “Kurumlar” sekmesine gidin ve “Sosyal sigorta sağlayıcısı”nı seçin. Açılan sayfada “Sosyal sigorta kayıt belgelerini talep et”e tıklayın. Daha sonra “4A İşe giriş ve çıkış beyannamesi” seçeneğine tıklayarak çalışma belgenize erişebilirsiniz.
Çalışma belgesi vermek zorunlu mudur?
4857 sayılı Kanunun 28. maddesinde: “İşveren, işyerinden ayrılan işçiye, işin niteliğini ve süresini gösteren bir belge vermek zorundadır.” hükmü yer almaktadır. Belgenin zamanında verilmemesi veya belgede yer alan bilgilerin doğru olmaması nedeniyle zarar gören işçi veya işçiyi işe alan yeni işveren, eski işverenden tazminat isteyebilir.
Çalışma belgesi neye yarar?
Çalışma izni, çalışanın yaptığı işin türünü ve sırasını belirten resmi bir belgedir. İş Kanunu’nun 28. maddesine göre, işten çıkarılan çalışan bu belgeyi işvereninden talep etme hakkına sahiptir.
2 İşte Çalışmak yasal mı?
4857 sayılı İş Kanunu’na göre, haftalık en fazla çalışma süresi 45 saati geçmemek üzere, çalışanların asıl işlerinin dışında ikinci bir işte çalışmasını yasaklayan bir hüküm bulunmamaktadır.
Çalışma izni kaç günde çıkar?
Çalışma izni başvurusu, işverenin talep edilen bilgi ve belgeleri sisteme yüklemesi ve çalışma vizesi başvurusundan itibaren en geç otuz gün içinde başvuruyu onaylamasıyla tamamlanmış olur.
Çalışma izni kartı kaç günde gelir?
Prosedüre uygun olarak yapılan yabancı çalışma izni başvuruları, belgelerin tam ve eksiksiz olması kaydıyla Bakanlık tarafından en geç 30 gün içinde işleme alınır. Başvurunun eksik belgelerle yapıldığı tespit edilirse, başvuru sahibine bu durum bildirilir ve eksik belgelerin tamamlanması istenir.
Hizmet kartı nedir?
Hizmet kartları, alınan veya sağlanan hizmetin özelliklerini tanımlamak için kullanılır. Alınan ve sağlanan hizmetlerle ilgili bilgiler, her hizmet için açılan ayrı kartlarda saklanır.
Çalışma vizesi için ne gerekli?
Başvuru için gerekli belgeler: Kimlik kartı ve pasaport, son 3 aya ait banka hesap özeti, seyahat sigorta belgeleri. .. •21 Aralık 2023
Yabancı çalışma izni ücreti 2024 ne kadar?
2024 yılı çalışma izni ücretleri belirlendi! İzin türü – Süre Ücret Ücret tutarı (TL)3 YILGeçici çalışma izniTLÇalışma izni kart ücretiTLDaimi çalışma izni60TLKoruma içeren geçici çalışma izniTL5 satır daha